چگونه قفل درب مناسب خانه خود را انتخاب کنید؟

هنگام تعویض قفل خانه، ابتدا باید محل درب منزل و سطح امنیتی مورد نیاز خود را در نظر بگیرید سپس...

10/04/2022 11:56:27 +03:30

قفل های سیلندری یکی از پرمصرف ترین قفل های درب است.

این دستگاه‌ها نوعی قفل سوزنی غلتان هستند، به این معنی که دارای پین‌هایی با طول‌های مختلف هستند که به لبه‌های دندانه‌دار کلید درج شده فشار می‌آورند تا الگوی صحیح باز کردن قفل را تشخیص دهند.

قفل های سوزنی غلتان اغلب دارای طرح استوانه ای هستند و قفل سیلندری نمایه خاصی از این نوع است. لوله استوانه ای به راحتی قابل تعمیر است و با تعویض آن می توانید کلید سازگار را تغییر دهید و امنیت را افزایش دهید. برای انجام این کار، به سادگی یک پیچ را باز کنید، سیلندر را بیرون بکشید و آن را با یکی از همان اندازه ها جایگزین کنید.

برخی از قفل های سیلندری دارای پنج پین و برخی دیگر شش پین هستند. هزینه شش پین ها کمی بیشتر است اما سطح امنیتی بیشتری را ارائه می دهد.

قفل سیلندری به قفل استوانه ای نیز معروف است.


سیلندرهای برای چه درهایی مناسب هستند؟

قفل درب سیلندری دارای طراحی همه کاره است که با طیف گسترده ای از انواع درب ها و کلیدها سازگار است. کاربردهای رایج عبارتند از:

قفل سیلندری درب یو پی وی سی

قفل سیلندری درب آلومینیومی

قفل سیلندری درب گاراژ

قفل سیلندری درب چوبی

قفل سیلندری درب استیل

قفل درب استوانه ای را می توان برای درب های داخلی و خارجی استفاده کرد. قفل شش پین برای درب های خارجی توصیه می شود زیرا فشار دادن آنها سخت تر است.

قفل های سیلندری همچنین برای درب های داخلی ساختمان های اداری یا کارخانه هایی که مثلاً فضاهای خاصی نیاز به ایمن سازی دارند، انتخاب خوبی است. در چنین مواردی، یک مدل پنج پین ارزان قیمت به احتمال زیاد کافی خواهد بود.

سیلندر تولیدی کلون

انواع قفل سیلندری

مانند سایر مدل ها، قفل های سیلندری نیز در انواع مختلف موجود هستند. در اینجا برخی از موارد اصلی آورده شده است:

قفل نیم سیلندری

نیم سیلندرها مدل کوتاه تری هستند. آنها برای مکان هایی طراحی شده اند که دسترسی کلید فقط از یک جهت مورد نیاز است به عنوان مثال، درهای گاراژ. آنها همچنین به عنوان تک سیلندری شناخته می شوند.

قفل دو سیلندری

سیلندرهای دوگانه به این دلیل نامیده می شوند که دارای کلید در هر دو طرف هستند، بنابراین می توان آنها را از هر طرف قفل و باز کرد. این سطح امنیت بیشتری را فراهم می کند.

امروزه از سیلندرهای دوگانه عمدتاً در درب های یو پی وی سی استفاده می شود. این مدل ها به عنوان سیلندر کامل نیز شناخته می شوند.

برای انتخاب یک قفل مناسب برند کلون کلیک کنید


قفل سرویسی کلون

قفل چرخشی سیلندری

این قفل‌ها برای آزاد کردن آن‌ها فقط به فشار انگشت شست نیاز دارند که امکان عملکرد سریع‌تر را نسبت به قفل‌های معمولی در شرایط اضطراری فراهم می‌کند.

سیلندرهای چرخشی در دو نوع موجود هستند. اینها مدل های کامل هستند که از یک طرف صفحه کلید و در طرف دیگر با یک قفل کلید ترکیب می شوند و مدل های نیمه که فقط دارای صفحه کلید هستند.

برای دیدن مشخصات قفل پرخشی برند کلون کلیک کنید

قفل چرخشی

سیلندر ضد ضربه

قفل‌های ضد ضربه استوانه‌ای یک مدل تقویت‌شده برای مقاومت قفل دربرابر ضربه هستند ، یک تکنیک سرقت که در آن از ابزاری برای اعمال نیرو به قفل به منظور شکستن آن استفاده می‌شود. این تکنیک از یک نقطه ضعیف در مرکز در برخی مدل‌های قفل سیلندری استفاده می‌کند.

قفل‌های استوانه‌ای ضد ضربه دارای یک برش هستند که به آن خط ضربه‌ای قربانی می‌گویند، در امتداد پوشش بیرونی خود. اگر سارق زور وارد کند، این خط ضربه ای شکسته می شود اما مکانیسم قفل مرکزی دست نخورده باقی می ماند.


قفل سیلندری با امنیت بالا

علاوه بر مدل های ضد ضربه، سایر طرح های قفل سیلندری با امنیت بالا عبارتند از:

قفل های ضد سرقت

اینها برای مقاومت در برابر برداشتن قفل (دستکاری پین‌های داخلی با ابزارهای کششی برای تراز کردن مکانیسم و باز کردن قفل) طراحی شده‌اند. قفل های ضد سرقت با پین هایی که در برابر دستکاری مقاومت می کنند، این کار را بسیار دشوارتر می کنند.

قفل ضد مته

قفل های ضد مته از فولاد سخت شده مخصوص ساخته شده اند تا از حملات بی رحمانه با تجهیزات حفاری جلوگیری کنند.

قفل های ضد ضربه

ضربه زدن تکنیک دیگری است که توسط مجرمانی که قصد شکستن و ورود دارند استفاده می کنند. یک کلید اصلاح شده به یک قفل سیلندری فشار داده می شود و سپس گشتاور برای باز کردن آن اعمال می شود. در صورت موفقیت آمیز بودن، این روش ممکن است خسارت قابل مشاهده ای بر جای نگذارد و این می تواند بر ادعاهای بیمه تأثیر منفی بگذارد. قفل‌های ضد ضربه دارای پین‌هایی هستند که در سطوح مختلف تنظیم شده‌اند که فقط با شیارهای کلیدی خاص قابل دسترسی هستند تا از چرخش سیلندر داخلی در هنگام اعمال فشار جلوگیری کنند.


قفل سیلندری چگونه کار می کند؟

بیایید به نحوه عملکرد قفل سیلندری نگاه کنیم. آنها شامل یک مجموعه منطبق از پنج یا شش پین هستند. شاخه های بالایی به طول یکسان، در دو انتها صاف و به فنرها متصل هستند. در همین حال، شاخه های پایینی از نظر طول ناهموار هستند و در هر انتها مخروطی هستند.

الگوی منحصربه‌فرد فرورفتگی‌ها در امتداد تیغه کلید با طول‌های مختلف پین‌های پایینی مطابقت دارد، به طوری که وقتی کلید وارد می‌شود، اینها به سمت بالا فشار داده می‌شوند تا روی پایه‌های بالایی قرار بگیرند. این اجازه می دهد تا بادامک (قسمت بیرون زده) پیچ داخلی را فشار داده یا بکشد و در نتیجه در را باز یا بسته کند. با این حال، اگر کلید اشتباه وارد شود، این اتفاق نمی افتد زیرا پین های پایین با الگوی تورفتگی مطابقت ندارند.

پین اضافی در قفل‌های شش پین، برداشتن یا فشار دادن آنها را سخت‌تر می‌کند، بنابراین اینها انتخاب مطمئن‌تری هستند.


قفل های سیلندری چقدر ایمن هستند؟

قفل های سیلندری در صورتی قابل اعتماد و مطمئن هستند که از یک سازنده معتبر تهیه شده باشند. همچنین مهم است که به محل درب و سطح امنیتی مورد نیاز خود توجه کنید. به عنوان مثال، کارشناسان امنیتی یک قفل شش پین را برای همه درهای خارجی توصیه می کنند.

نحوه نصب قفل سیلندری

در اینجا نحوه تعویض سیلندر قفل در صورت تمایل به تعویض کلیدها یا قرار دادن مدل قفل جدیدتر در درب آورده شده است :

1.     در را باز کنید و پیچ را روی لبه در، نزدیک پایین استوانه قفل قرار دهید. باید تقریباً با دومی مطابقت داشته باشد

2.     این کار را با استفاده از پیچ گوشتی انجام دهید. اگر پیچ سرسخت است و نمی چرخد، روغن بمالید و قبل از تلاش مجدد مدتی بگذارید. اگر پیچ آسیب دیده یا شکسته است، از یک قلم برای شل کردن آن استفاده کنید و در همان جهت بچرخانید که پیچ را باز می کنید.

3.     کلید را از جهت داخل وارد کنید. این را به جلو و عقب حرکت دهید و به سمت عقب بکشید. این باید استوانه را خارج کند. اگر با مقاومت مواجه شدید، ممکن است قفل کمی ناهماهنگ باشد، بنابراین صبور باشید و پافشاری کنید

4.     استوانه را به بیرون بلغزانید

5.     نصب استوانه جدید یا جایگزین نیازمند یک معکوس ساده از روند فوق است


نحوه اندازه گیری قفل سیلندری

اگر قصد نصب قفل سیلندری را دارید، مهم است که از داشتن الگوی اندازه گیری صحیح اطمینان حاصل کنید. برای به دست آوردن این، شما باید عرض درب خود را اندازه گیری کنید، از جمله هر روکش و دستگیره. قفل، البته، در دومی تعبیه شده است.

در اینجا نحوه اندازه گیری قفل سیلندری آورده شده است:

1.     در را از لبه بیرونی روکش یا دستگیره ها تا مرکز اندازه گیری کنید. اکنون اندازه‌ گیری اندازه خارجی به مرکز را دارید .

2.     از لبه داخلی دوباره شامل دستگیره‌ها و هر روکش تا مرکز درب اندازه بگیرید. این اندازه داخلی به مرکز است .

3.     این ارقام را با اندازه گیری طول کامل درب، از لبه داخلی تا لبه بیرونی، دوباره بررسی کنید. این باید مجموع دو رقم اول باشد.

اکنون طول قفل سیلندری مورد نیاز را می دانید.


نحوه سوراخ کردن قفل سیلندری

اگر کلید ملک را گم کرده اید یا در مواقع اضطراری نیاز به ورود دارید، سوراخ کردن قفل آخرین راه حل است. با این حال، اگر شک دارید، قفل سازها یک گزینه قابل اعتماد هستند. در اینجا نحوه سوراخ کردن یک قفل سیلندری در تنها چند دقیقه آورده شده است:

1.     مته خود را آماده کنید - مته 4.8 میلی متری (3/16 اینچ) انتخاب خوبی خواهد بود. قطر آنها تقریباً 6.4 میلی متر (¼ اینچ) است.

2.     قفل را با یک نوارچسب بپوشانید تا براده های فلزی را در حین سوراخ کاری بگیرید و آن را فشار دهید تا ناحیه دایره ای مرکزی نمایان شود.

3.     تقریباً 19 میلی‌متر (¾ اینچ) در قفل سوراخ کنید، و سعی کنید در حین انجام این کار، مته را هم سطح نگه دارید.

4.     هنگامی که مته به قفل داخلی برخورد کرد، قفل باز می شود

5.تمیز کنید و پس از آماده شدن، قفل سیلندری مناسب را آماده و جایگزین کنید


اندازه های قفل سیلندری

قفل های سیلندری در اندازه های مختلف متناسب با درب های مختلف موجود هستند. طول قفل مورد نیاز شما به ضخامت درب بستگی دارد، بنابراین با اندازه گیری آن شروع کنید.

به طور معمول، اندازه قفل سیلندری با اندازه کامل بین 60 تا 120 میلی متر است، بادامک مرکزی دقیقاً در نیمه راه در امتداد استوانه قرار دارد. در همین حال، نیم سیلندرهای به طور متوسط ​​بین 40 تا 50 میلی متر طول دارند. این طول ها ممکن است به صورت یک عدد کامل یا به صورت دو نیمه ذکر شوند - به عنوان مثال. یک قفل سیلندری 40×40 میلی متری 80 میلی متر طول خواهد داشت.


درب های یو پی وی سی یک استثنا هستند. به لطف ابعاد معمولی چنین درهایی، قفل‌های سازگار - معمولاً 70 میلی‌متر تا 120 میلی‌متر - معمولاً دارای اندازه‌های سیلندر قفل ناهموار هستند، برای مثال : یک قفل سیلندری 85 میلی‌متری یو پی وی سی ممکن است از یک طرف 45 میلی‌متر و از طرف دیگر 40 میلی‌متر باشد.


ابعاد سیلندر

سیلندر مرکزی یک قفل را می توان نسبتاً سریع تغییر داد تا در مجموعه جدیدی از کلیدها قرار گیرد. با این حال، برای انجام این کار، باید ابعاد سیلندر موجود را بدانید. این را می توان در زمانی که قفل هنوز در محل قرار دارد یا پس از برداشتن اندازه گیری کرد.

برای انجام این کار در حالی که قفل هنوز سر جای خود است، از مرکز پیچ نگهدارنده تا دو طرف داخلی و خارجی پایین صفحه پشتی دستگیره (صفحه لبه بیرونی در) اندازه گیری کنید. نتایج را تا نزدیکترین 5 میلی متر گرد کنید.


برای اندازه گیری استوانه سیلندر پس از برداشتن قفل از در، از هر انتها تا پیچ مرکزی، از جمله حلقه بادامک مرکزی در اندازه گیری خود، اندازه گیری کنید.

سیلندر کلون

انواع دیگر قفل سیلندری

قفل های سیلندری تنها مدل های موجود نیستند. انواع دیگر قفل سیلندر عبارتند از:

قفل سیلندر بیضی

قفل های سیلندر بیضی مانند استوانه کار می کنند اما مخزنی بیضی شکل دارند.

قفل مورتیس

قفل های مورتیس دارای محفظه بزرگتری نسبت به سیلندرهای هستند و دارای رزوه هستند که باعث می شود در برابر هرگونه فشار و نیرو بسیار مقاوم می کند. به دلیل اندازه آنها، آنها با طیف کوچکتری از درها سازگار هستند. با این حال، آنها معمولا گران تر هستند.

سیلندرهای KIK

سیلندرهای Key-in-Knob یا KIK بسیار منعطف هستند و می توان آنها را با مکانیسم های مختلف قفل استفاده کرد. آنها زمانی که در دستگیره در یا دستگیره در نصب می شوند بسیار مؤثر هستند - در غیر این صورت، در برابر شکستگی آسیب پذیر هستند.

سیلندرهای هسته قابل تعویض

اینها دارای یک مکانیسم مرکزی کاملاً قابل جابجایی و تعویض هستند که باعث می‌شود در صورت خرابی یا در مواقعی که نیاز به حذف شخصی با کلید موجود باشد، به راحتی آنها را تغییر دهید. قیمت آنها نسبت به سایر انواع قفل سیلندری بیشتر است.

بهترین قفل سیلندری برای درب شما چیست؟

بهترین قفل های سیلندری به سه عامل کلیدی بستگی دارد:

1.     نوع دری که می خواهید محکم کنید ، به عنوان مثال: صفحه پشتی درهای یو پی وی سی متقارن نیست، بنابراین به اندازه صحیح قفل سیلندری نیاز خواهید داشت.

2.     محل درب ، به عنوان مثال : داخلی یا خارجی

3.     سطح امنیت مورد نیاز، آیا برای حداکثر امنیت به یک مدل شش پین گرانتر اما ایمن تر نیاز دارید یا یک مدل پنج پین کافی است؟


klun

شرکت کلون به عنوان بزرگترین کارخانه تولید یراق آلات کشور، با تولید بیش از 800 نوع محصول مطابق با استانداردها و گواهینامه‌های بین‌المللی شامل انواع دستگیره درب، قفل‌های متنوع و یراق آلات مورد نیاز مشتریان گرامی بنام ایران عزیز و با بکارگیری نیرو در سطوح مختلف تخصصی به صورت مستقیم و غیر‌مستقیم افتخار دارد که نقش قابل توجهی در کار آفرینی و خودکفایی صنعت کشورایفا نماید.

تلفن های تماس

افتخارات ما